Fires Catalanes

Fira de la Candelera – Expositors

candelera 2026

INFORMACIÓ PER A L’EXPOSITOR.

NORMES I CONDICIONS FIRA CANDELERA 2026

Fira Candelera 2025

Us donem la benvinguda a una nova edició de la Fira de la Candelera, que tindrà lloc el 30, 31 de gener i 1 de febrer de 2026.
Aquí trobaràs tota la informació per a participar com a expositor a la 175a Fira de la Candelera.

1. CONTRACTACIÓ D’ESPAI

2. SECTORS, INFRASTRUCTURES I PREUS

3. ACREDITACIÓ COM A EXPOSITOR

4. HORARIS

5. SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT

6. VIGILÀNCIA

7. ASSEGURANÇA

8. POTÈNCIA ELÈCTRICA

9. MEGAFONIA

10. RECOLLIDA DE RESIDUS A LA FIRA

11. ALTRES CONSIDERACIONS A TENIR EN COMPTE>

12. FIRA DE PLANTER I MAQUINÀRIA AGRÍCOLA

13. RESTAURACIÓ I ALIMENTACIÓ

14. L’ORGANITZACIÓ

15. UNA MICA D’HISTÒRIA

16. POLÍTICA DE PRIVACITAT

17. COM ARRIBAR

Logo Vertical La Candelera Molins De Rei Negre

1. CONTRACTACIÓ D’ESPAI


Enguany, el procés de sol·licitud de contractació d’espai per a la Fira de la Candelera s’haurà de fer a través de la web www.firescatalanes.cat

En breus obrirem les inscripcions. Si a l’anterior edició vas participar, rebràs un correu electrònic quan s’obrin.

Un cop registrats a la web, i havent omplert les “dades de facturació” del teu perfil, podràs sol·licitar la participació fent clic al botó “Treballa a la Fira” que trobaràs a la fitxa de la fira quan s’obri el procés d’inscripcions.
L’acceptació o desestimació de les sol•licituds, així com la distribució de la ubicació de cada expositor, serà a criteri de l’organització. Es basarà en la disposició per sectors del recinte firal, producte o els serveis presentats, proximitat i l’ordre de formalització efectiva de la reserva d’espai, així com la participació en edicions anteriors. En aquest darrer cas però, serà només un motiu a tenir en compte, en cap cas serà un criteri objectiu d’acceptació automàtica.

Si la factura no es paga dins del venciment establert, l’espai quedarà alliberat i s’oferirà a una altre expositor.

ANUL•LACIÓ DE LA PARTICIPACIÓ I POLÍTICA DE CANCEL•LACIÓ
L’expositor que renunciï a participar a la Fira de la Candelera un cop acceptada la seva inscripció definitiva, ho ha de notificar a l’organització per escrit 1 mes abans de la data d’inici (en aquest cas abans del 30 de desembre de 2025). D’aquesta manera es retornarà al renunciant el 50% del cost de contractació, sempre i quan l’expositor hagi abonat el 100% d’aquest. I evidentment el seu espai podrà tornar a ser contractat per un altre expositor.

Si la renúncia es produeix més tard de la data assenyalada (en aquest cas després de l’1 de gener de 2025), o no es notifica de la forma anteriorment comentada, l’expositor perdrà el dret d’obtenir qualsevol retorn de la quantitat pagada.

En el cas que l’expositor no hagi pagat la totalitat de l’import abans de la inauguració de la fira o no hagi ocupat l’espai contractat, l’organització podrà cedir l’espai o estand a tercers, sense tenir l’obligació de reemborsar la quantitat abonada com a concepte d’indemnització.

Si la Fira s’hagués d’anul•lar per causes de força major, es retornaria a tots els expositors el 75% del cost de contractació, sempre i quan l’expositor hagi abonat el 100% d’aquest.

 

2. SECTORS, INFRASTRUCTURES I PREUS


PlÀnol General Candelera 2025 1 Min

Candelera 2025 Empresa Logo

ESTAND COMERCIAL (CODI 110)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ SECTOR 1
• Mides: 3 x 3 m i 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons)
• Preu: 94.99 €/m² + IVA
• Preu estand de 3 x 3 m (9 m²): 854,95 € + IVA
• Preu estand de 4 x 3 m (12 m²): 1.139,94 € + IVA

ESTAND COMERCIAL (CODI 109)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ SECTOR 2
• Mides: 3 x 3 m i 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons)
• Preu: 84,42 €/m² + IVA
• Preu estand de 3 x 3 m (9 m²): 759,79 € + IVA
• Preu estand de 4 x 3 m (12 m²): 1.013,06 € + IVA

4x4 basic shell scheme s cotas min

Estand 3×3

ESPAI LLIURE COMERCIAL (CODI 304)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ
• Mides: 3 x 3 m i 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons).
• Important: És obligatori la contractació de moqueta firal per a delimitar l’espai contractat.
• Preu: 33,92 €/m² + IVA (moqueta no inclosa, consultar preu)

ESTAND COMERCIAL D’AUTOMOCIÓ (CODI 111)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ
• Mides: 3 x 2,5 m
• Preu: 94,99 €/m² + IVA
• Preu estand de 3 x 2,5 m (7,5 m²): 712,46 € + IVA

ESPAI LLIURE AUTOMOCIÓ (CODI 303)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ
• Preu: 28,28 €/metre lineal + IVA (exclusiu per exposició de vehicles, sempre 2.5 m de fons)

ESPAI LLIURE AUTOMOCIÓ (CODI 303)

 

COMERÇ LOCAL O EMPRESA DE MOLINS DE REI
Comerços de Molins de Rei que estan afectats per la trajectòria de les parades o estands de la fira (només banda del carrer afectada).
Normativa Ajuntament de Molins de Rei comerç local. Enllaç → pendent

En el cas de voler participar amb un estand, parada o altres, contacta amb nosaltres i t’assessorarem → [email protected]

Candelera 2025 Gastronomia Logo

ESTAND VENDA DIRECTA I ALIMENTACIÓ (CODI 120)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ
• Mides: 3 x 3 m, 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons)
• Preu: 110,84 €/m² + IVA
• Preu estand de 3 x 3 m (9 m²): 997,52 € + IVA
• Preu estand de 4 x 3 m (12 m²): 1.330,03 € + IVA

4x4 basic shell scheme s cotas min

foto ESTAND VENDA DIRECTA I ALIMENTACIÓ (CODI 120)

ESTAND FIRA D’OLI (CODI 160)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ
• Mides: 3 x 3 m
• Preu: 66,73 €/ m² + IVA
• Preu d’un estand de 3×3 m (9 m²): 600,54 € + IVA

PARADES D’ALIMENTACIÓ ARTESANA (CODI 380)
• Ubicació: PASSEIG DEL TERRAPLÈ i RAMBLA DE LA GRANJA
• Mides d’una parada: Espai de 3 m/l x 2 m de fons.
• Obligatori: La parada no pot superar els 2 metres de fons!
• Preu: 73,51 € m/l + IVA
• Preu d’un espai de 3 x 2 m: 220,54 € + IVA

PARADES D’ALIMENTACIÓ ARTESANA (CODI 380)

ESTAND DE RESTAURACIÓ (CODI 130)
• Ubicació: RAMBLA DE LA GRANJA
• Mides: 3 x 3 m i 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons)
• Preu: 136,85 €/m² + IVA
• Preu d’un estand de 3 x 3 m (9 m²): 1.231,61 € + IVA
• Preu d’un estand de 4 x 3 m (12 m²): 1.642,84 € + IVA

ESPAI LLIURE RESTAURACIÓ, INCLOSES XURRERIES, FOODTRUCKS I SIMILARS (CODI 135)
• Ubicació: RAMBLA DE LA GRANJA (i altres ubicacions)
• Mides: Consultar disponibilitat.
• Preu: 79,16 €/m² + IVA

ESTAND DE RESTAURACIÓ D’ ENTITATS (CODI 133)
• Ubicació: RAMBLA DE LA GRANJA
• Mides d’un estand: 3 x 3 m i 4 x 3 m (o múltiples, sempre amb 3 m de fons)
• Preu: 40,71 €/m² + IVA
• Preu d’un estand de 3 x 3 m (9 m²): 366,36 € + IVA
• Preu d’un estand de 4 x 3 m (12 m²): 488,48 € + IVA

ESPAI TAULES RESTAURACIÓ (CODI 139)
Espai addicional exclusiu per les referències 130, 133 i 135.
• Ubicació: RAMBLA DE LA GRANJA (i altres ubicacions)
• Mides de l’espai: Consulteu la disponibilitat.
• Preu: 6,79 €/m² + IVA
Important: Només per a taules i cadires.

ESTAND FIRA VINS (CODI 170)
• Ubicació: PLAÇA DE LA LLIBERTAT
• Mides: 3 x 3 m.
• Preu: 48,48 €/m² + Iva
• Preu d’un estand de 3 x 3 m (9 m²): 436,35 € + IVA

Zona exclusiva per a cellers.

ESTAND FIRA VINS (CODI 170)

Candelera 2025 Ciutat Logo

ESTAND ENTITATS (CODI 141)
• Ubicació: CARRER DE PERE CALDERS
• Mides: 2 x 2 m
• Preu d’un estand: 56,55 € + IVA

Zona exclusiva per entitats constituïdes a Molins de Rei.

ESTAND ENTITATS (CODI 141)

CARPA ENTITATS DE FOC I SIMILARS (CODI 202)
• Ubicació: PLAÇA DE L’1 D’OCTUBRE
• Mides de la carpa: 3 x 2 m
• Preu de la carpa: 56,55 € + IVA (unitat)

CARPA ENTITATS DE FOC I SIMILARS (CODI 202)

Candelera 2025 Cultura Logo

PARADES D’ARTESANIA (CODI 370)
• Ubicació: CARRERS MAJOR, RAFAEL CASANOVA, MIQUEL TORT, Dr. BARRAQUER, MOLÍ i CARRIL, PASSEIG PI I MARGALL i PLAÇA DE LA CREU i PLAÇA DEL MERCAT.
• Mides de la parada: Espai de 3 m/l x 2 m de fons.
• Obligatori: La parada no pot superar els 2 metres de fons!
• Preu: 56,55 € m/l + IVA
• Preu d’una parada de 3 x 2 m: 169,64 € + IVA

CARPES ARTS , COLECCIONISME I BROCANTERS (CODI 200)
• Ubicació: CARRER DE RUBIÓ I ORS
• Mides de la carpa: 3 x 2 m
• Preu 19,56 €/m² + IVA
• Preu d’una carpa de 3 x 2 m: 117,37 € + IVA

CARPES ARTS , COLECCIONISME I BROCANTERS (CODI 200)

Candelera 2025 Natura Logo

ESPAI LLIURE PLANTER, JARDINERIA I MAQUINARIA AGRÍCOLA (CODI 390)
• Ubicació: PLAÇA DE L’ESGLÉSIA I CARRERS ADJACENTS
• Mides: Consulteu la disponibilitat
• Preu: 25,46 € m/l + IVA

ESPAI LLIURE PLANTER, JARDINERIA I MAQUINARIA AGRÍCOLA (CODI 390)

 

3. ACREDITACIÓ COM A EXPOSITOR


La factura rebuda per la contractació de l’espai o l’estand, servirà com a Acreditació d’Expositor.
També s’haurà d’estar en possessió de la documentació fiscal corresponent de l’activitat, identificació de la persona que hi figura, així com la seva responsabilitat civil, documents que en qualsevol moment podran ésser requerits per l’organització.

 

4. HORARIS


DIVENDRES Divendres Divendres Divendres
Muntatge Obre Tanca
ALIMENTACIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
COMERCIAL I AUTOMOCIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
ARTS/BROCANTERS CARRER RUBIÓ I ORS
9:15h – 14:00 h 15:00 h 22:00 h
FIRA D’ENTITATS ESPAI CIUTAT 9:15h – 14:00 h 15:00 h 20:00 h
PLANTER I MAQUINÀRIA AGRÍCOLA ESGLÈSIA 9:15h – 14:00 h 15:00 h 22:00 h
RESTAURACIÓ RAMBLA DE LA RAMBLA DE LA GRANJA 9:15h – 14:00 h 15:00 h 23:00 h
FIRA DE VINS PLAÇA LLIBERTAT  9:15h – 14:00 h 17:00 h 22:30 h
ARTESANIA TANCAT TANCAT TANCAT

 

DISSABTE Dissabte Dissabte Dissabte
muntatge Obre Tanca
ALIMENTACIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
COMERCIAL I AUTOMOCIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
ARTS/BROCANTERS CARRER RUBIÓ I ORS
10:00 h 22:00 h
FIRA D’ENTITATS ESPAI CIUTAT 10:00 h 20:00 h
PLANTER I MAQUINÀRIA AGRÍCOLA ESGLÈSIA 10:00 h 22:00 h
RESTAURACIÓ RAMBLA DE LA RAMBLA DE LA GRANJA 10:00 h 23:00 h
FIRA DE VINS PLAÇA LLIBERTAT  10:00 h 22:30 h
ARTESANIA 7:00 h – 10:00 h 10:00 h 22:00 h

 

DIUMENGE Diumenge Diumenge Diumenge
Obre Tanca desmuntatge
ALIMENTACIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
COMERCIAL I AUTOMOCIÓ PASSEIG DEL TERRAPLÈ
ARTS/BROCANTERS CARRER RUBIÓ I ORS
10:00 h 21:00 h A partir de les 21:30h  fins a les 9:00h del dilluns.
FIRA D’ENTITATS ESPAI CIUTAT 10:00 h 20:00 h A partir de les 20.30h  fins a les 9:00h del dilluns.
PLANTER I MAQUINÀRIA AGRÍCOLA ESGLÈSIA 10:00 h 20:00 h A partir de les 20.30h  fins a les 9:00h del dilluns.
RESTAURACIÓ RAMBLA DE LA RAMBLA DE LA GRANJA 10:00 h 22:00 h A partir de les 22:00h fins a les 9:00h del dilluns.
FIRA DE VINS PLAÇA LLIBERTAT  10:00 h 22:00 h (21:30 h TANQUEM VENDA DE TIQUETS A partir de les 22:00h  fins a les 9:00h del dilluns.
ARTESANIA 10:00 h 21:00 h A partir de les 21:30h fins a les 9:00h del dilluns.

 

Es important que tots els expositors respecteu les següents indicacions:

  • No es podrà vendre productes fins que no s’hagi inaugurat oficialment la fira el divendres a les 15:00 h.
  • No es tanca al migdia.
  • L’espai ocupat haurà de deixar-se en el mateix estat en el qual el va rebre l’expositor. En cas d’observar-se un deteriorament important es passaria un càrrec econòmic a l’expositor.

 

5. SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT


Queda totalment prohibit el subministrament de gots, plats o qualsevol article de plàstic que no sigui reutilitzable o biodegradable. Des de l’organització es vetllarà especialment perquè això es porti a terme.
S’habilitaran només per als expositors, bateries de contenidors de vidre, cartró, orgànic, envasos i rebuig, degudament senyalitzats.

 

6. VIGILÀNCIA


El recinte firal tindrà vigilància nocturna privada des de les 22:00 h de la nit fins les 10:00 h del matí, des del divendres, fins al diumenge.
L’expositor està obligat a tenir cura del seu estand/parada durant l’horari d’atenció al públic.

El servei de vigilància de la fira té un caràcter general, ja que vetlla per la seguretat de tot el recinte firal i no garanteix la vigilància de cada estand o parada.

 

7. ASSEGURANÇA


L’organització de la Fira té una assegurança general de Responsabilitat Civil per tot el Recinte Firal. A més, cada expositor ha de tenir la seva pròpia Assegurança de Responsabilitat Civil per al seu espai expositor.
Els expositors són responsables dels productes i instal•lacions que quedin dins la seva parada o estand exterior.

Per això l’organització de la Fira recomana:

  • a) Assegurar el contingut de la parada o estand amb una pòlissa particular, en cas que l’expositor consideri important l’assegurança del seu gènere.
  • b) Recollir el gènere sensible de l’interior de les parades i dels estands cada nit, o bé assegurar-se que quedi perfectament tancada la parada o l’estand.

L’organització no es fa responsable dels objectes perduts o robats durant la participació, com tampoc dels possibles danys.

 

8. POTÈNCIA ELÈCTRICA


La il•luminació dels estands i tendals serà a base de tubillums endollats a una connexió de servei incorporat a mitja alçada per una potència aproximada de 500 W.
Les potències superiors s’hauran de contractar i comportaran un increment de preu.

• Per normativa, està totalment prohibit cuinar dins d’un estand, ja sigui amb GAS BUTÀ o LLENYA (res que faci flama). En aquest sentit, s’haurà de contractar la potència necessària per planxes elèctriques o el que convingui.
• Tots els treballs elèctrics hauran de ser obligatòriament realitzats per instal•ladors oficials que estiguin autoritzats per l’organització.
• Segons les normes legals vigents, està expressament prohibida tota connexió elèctrica que no estigui degudament protegida.
• Està prohibit l’ús de generadors individuals i d’estufes elèctriques.

 

9. MEGAFONIA


Només està autoritzada la megafonia general del recinte, controlada per l’organització. Els expositors podran utilitzar megafonia pròpia dins de l’estand, sempre que no molestin els estands veïns. En cas que no es complís aquest requisit, l’organització té la potestat de fer parar el so.

 

10. RECOLLIDA DE RESIDUS A LA FIRA


Serà imprescindible que es deixin les restes del muntatge/desmuntatge dels estands, així com de la brossa que es generi durant l’esdeveniment en els contenidors que correspongui.

 

11. ALTRES CONSIDERACIONS A TENIR EN COMPTE


• L’organització es reserva el dret a demanar a l’expositor la presentació d’aquella documentació que consideri necessària. En cas de no disposar d’ella, es procedirà a l’expulsió.
• L’organització no es pot fer responsable d’aquelles circumstàncies o causes de força major no imputables a l’organització, que originin l’ajornament o, fins i tot, la cancel•lació de la Fira.
• Tot allò que no estigui previst en aquesta normativa, serà resolt per l’organització i els expositors hauran d’acceptar les decisions corresponents.
• Està totalment prohibit llogar i/o traspassar la parada o estand. Els infractors seran expulsats i no podran participar en properes edicions.
• No es permet la instal•lació de tómboles, casetes de jocs i bars al recinte, excepte els explícitament autoritzats per l’organització.

 

12. FIRA DE PLANTER I MAQUINÀRIA AGRÍCOLA


Fira De Planter I MaquinÀria AgrÍcola (1)

• L’expositor està obligat a protegir amb teles, plàstics o qualsevol altre mitjà adient les façanes dels edificis del recinte del planter, per tal de no embrutar-les.
• L’expositor està obligat a dipositar les restes d’esporga generades a la Fira en l’espai preparat a tal efecte a la plaça dels Països Catalans.
• Us recordem que el dissabte de fira se celebrarà el concurs de Planter. Més endavant se’ls farà arribar les bases del Concurs de Planter aprovades pel Comitè Executiu de la Fira de la Candelera de Molins de Rei, que també es podran consultar en els estands d’informació de la Fira.
• El servei de consigna per als compradors estarà situat a la plaça dels Països Catalans. Els visitants podran comprar els productes a les parades i deixar-los en la consigna, on podran accedir amb el seu vehicle per retirar-los. Aquest servei serà gratuït.
• L’expositor haurà de vetllar per l’estètica de la parada i la neteja del seu entorn.
• L’expositor només està autoritzat a vendre els productes que constin a la inscripció.

 

13. RESTAURACIÓ I ALIMENTACIÓ


L’espai o estand haurà de disposar dels elements necessaris per garantir les normatives d’higiene i sanitàries corresponents, com protegir amb un vidre o similar els aliments que no vagin envasats.

És absolutament obligatori que les balances i els preus (amb l’iva corresponent inclòs) estiguin en un lloc ben visible per al visitant. Tot aquell expositor que no compleixi aquesta norma, no participarà en properes edicions de la Fira.

 

14. CONTACTE AMB L’ORGANITZACIÓ


Atenció als expositors:
[email protected]

Tel. 633 22 08 91676 385 326
Horari d’oficina: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores

L’organització es reserva el dret per enviar missatges de text als expositors per tal de facilitar informació de servei durant els dies de fira.

La sol·licitud de reserva d’espai o de contractació per participar a la Fira implica l’acceptació d’aquestes Bases Reguladores, que constitueixen el Plec de Condicions de la contractació i, per tant, els expositors estan obligats a complir-les.

L’organització podrà expulsar qualsevol expositor que incompleixi aquesta normativa.
Foto Fira Candelera 2025 Dalt (1)

Per a qualsevol informació complementària pots enviar un e-mail a [email protected]

15. UNA MICA D’HISTÒRIA

El Govern de la Generalitat de Catalunya va acordar el 24 de desembre de 2002, a proposta del Conseller de Cultura, la declaració de la Fira de la Candelera com a festa tradicional d’interès nacional, en considerar que és una celebració integrada per un conjunt estructurat de manifestacions de la cultura tradicional catalana d’especial arrelament i rellevància tant local com nacional.

Molins de Rei ha sabut mantenir viva la Fira de la Candelera al llarg de 169 anys. L’agricultura és el fil conductor i l’origen d’aquesta festa que s’ha mantingut al llarg dels anys, i alhora ha anat incorporant diferents canvis i novetats, i ha sabut combinar tradició i modernitat, que són els dos elements que caracteritzen aquest esdeveniment firal.
La Fira és, d’una banda l’exponent d’un bon nombre de sectors que abracen aspectes molt diversos de l’economia: planter i jardineria, maquinària agrícola i de jardineria, cavalls i bestiar, vins, alimentació, comercial i industrial, de l’automòbil, brocanters i col•leccionisme, artesania i encants, ecologia, arts; i, d’altra, és el marc on es desenvolupen diferents activitats socioculturals i lúdicofestives: el pregó amb què s’inicia l’esdeveniment, les jornades agràries, el típic esmorzar de traginers, els concursos, les exposicions, els concerts, els espectacles teatrals, les presentacions de llibres, els castellers, les ballades de gegants, la botifarrada popular, activitats relacionades amb el mon del motor, etc.; completen el que la vila ofereix a molinencs i forans. Cal ressenyar també la participació dels més petits en la fira jove i de les entitats i associacions de la vila amb estands propis, així com les activitats relacionades amb el món del motor i el parc d’atraccions.

La Fira de la Candelera és la celebració més emblemàtica de Molins de Rei i una de les tradicions més populars del nostre país, que avui és possible gràcies a l’esforç i a les iniciatives de tot un poble que el llarg de moltes generacions ha invertit en aquest projecte col.lectiu de projecció de la vila, d’obertura i acolliment.

FOTOGRAFÍES

16. POLÍTICA DE PRIVACITAT
Us informem que les dades facilitades seran incorporades a la base de dades de l’àmbit Promoció de la Vila de l’Ajuntament de Molins de Rei a fi de realitzar les gestions, serveis o tràmits oferts i/ o impulsats per aquesta àrea. Les seves dades podran ésser facilitades a d’altres administracions públiques per a l’estricte compliment de les obligacions legals o pel compliment de les obligacions derivades de les seves sol·licituds. L’ens responsable del fitxer és l’Ajuntament de Molins de Rei i l’adreça en la qual podeu exercir els drets d’accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició és [email protected] o personalment a pl. del Mercat, 5-6, Molins de Rei. He llegit, comprenc i accepto la política de privacitat (www.candelera.cat)

COM ARRIBAR